امیروزسافت, دانلود رایگان نرم افزار و مقالات تخصصی پیراپزشکی . . . amiroozsoft

دانلود سریع و معرفی نرم افزار و مقالات تخصصی پیراپزشکی

امیروزسافت, دانلود رایگان نرم افزار و مقالات تخصصی پیراپزشکی . . . amiroozsoft

دانلود سریع و معرفی نرم افزار و مقالات تخصصی پیراپزشکی

عجب داستانیه داستان اوباما و گوگل؛ یک داستان عشقی


تابستان ۲۰۰۴: اولین جرقه

در تابستان ۲۰۰۴ که باراک اوباما به عنوان کاندیدای عضویت در سنای آمریکا برای جمع آوری کمک های مردمی به کالیفرنیا سفر کرده بود، برای سیاحت در Googleplex ، مقر شکرت های اصلی گوگل، توقفی داشت که بعدها از این بازدید به عنوان “پرخاطره ترین بخش این سفر” خود یاد کرد. اما چرا این رویداد آنقدر برای اوباما جالب توجه بود؟ اوباما تحت تاثیر جو این شرکت با کارمندان بسیار جوان با شلوارهای جین و تیپ های غیررسمی و مبلمان غیرمعمول و توپ های ورزشی لاستیکی که در همه جا پراکنده شده، تحت تأثیر قرار گرفته بود. اما باز هم این رویداد اولین جرقه دوستی وی با گوگل نبود. اوباما در همان لحظه متوجه شد که هیچ کدام از میزبانانش – که در آن زمان تنها ۵۰ نیروی تازه کار بودند – نه سیاه پوست اند و نه اهل آمریکای لاتین و تعداد انگشت شماری از آنها درخود آمریکا به دنیا آمده بودند. هنگامی که اوباما می خواهد این خاطره را بازگو کند، از اصطلاح “بی پروایی در امیدوار بودن” استفاده کرده می گوید در آن زمان که تصمیم گرفت تحصیلاتش را در زمینه علمی ارتقا دهد.

اوباما تحت تاثیر جو این شرکت با کارمندان بسیار جوان با شلوارهای جین و تیپ های غیررسمی و مبلمان غیرمعمول و توپ های ورزشی لاستیکی که در همه جا پراکنده شده، تحت تأثیر قرار گرفته بود.
۱۴ نوامبر ۲۰۰۷: حضور در گوگل

سناتور اوباما که این بار هوای ریاست جمهوری را در سر می پروراند بار دیگر راهی ماونتین ویو (Mountain View) شد تا با گوگلرها بر سر نوآوری اختلاط کند. اوباما در این ملاقات که آن را (@Google) می نامد، به سخنرانی پرداخت و در مورد نقش اینترنت در برنامه های سیاستی خود یعنی ورود کامپیوترها به کلاس های درس، توسعه پهن باند، ثبت دیجیتالی پرونده های پزشکی و دسترسی آنلاین گسترده به اطلاعات دولتی گفت. وی همچنین در مورد جایگاه گوگل در زمینه بی طرفی اینترنت گفت: اینترنت بازترین شبکه در تاریخ بشری خواهد بود و ما هستیم که باید اینترنت را به این سمت سوق دهیم.

پس از اولین تاثیری که گوگل در اولین ملاقات روی اوباما داشت، این بار وی بود که گوگلرها را تحت تاثیر قرار داد. چنانچه اندرومک لافین (Andrew McLaughin)، مدیر سیاست گذاری های عمومی گوگل در وبلاگ خود به بازگو کردن این رویداد پرداخت  بعدها نیز به عنوان یکی از کارمندان دست راستی اوباما برگزیده شد.

۲۸ ژوییه ۲۰۰۸: میزگردی در دقیقه نود
Google V Obama اوباما و گوگل؛ یک داستان عشقی

اوباما در این دوره زمانی تازه وارد مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری اش شده بود و در حالی که بحث داغ مبارزات عمومی مشکل درجه یک این کشور یعنی اقتصاد بود، تمام تمرکز خود را روی اعلام مخالفت خود با جنگ عراق گذاشته بود. اما با بالا گرفتن بحران مالی که کم کم داشت در این کشور سایه می افکند در نهایت دست به کار شد و اتاق فکری را با حضور مغز متفکرهای اقتصادی، نخبه های آکادمیکی و مقامات سابق نظیر لری سامر، رابرت ریچ و پل واکر تشکیل داد که در راس آنها اریک اشمیت، مدیر اجرایی گوگل به چشم می خورد.
۲۰ اکتبر ۲۰۰۸: تدبیر برای آمریکا

اریک اشمیت در این زمان ضمانت اجرایی رسمی به اوباما داد و شروع به گفت وگو در جلساتی کرد که اوباما در آنها حضور پیدا می کرد. با نزدیک شدن به زمان انتخابات و شروع پخش برنامه های تبلیغاتی کاندیداها در تلویزیون و رادیو حضور اشمیت نیز در کنار اوباما بیش تر می شد. اشمیت در یکی از این برنامه ها که در روز ۳۰ام اکتبر پارسال پخش شد، گفت: من طرح های اقتصادی اوباما را دیده ام. این برنامه ها مورد پسند بیش تر اقتصاددانان از جمله وران بافت – یکی از سرمایه گذاران و ثروتمندترین آمریکایی – قرار گرفته است. وی افزود: من فکر می کنم که برنامه های اقتصادی وی، برنامه های درست و مناسبی برای آمریکا باشد.
۴ نوامبر ۲۰۰۸: رایزنی با رییس

در روز اعلام نتایج ریاست جمهوری در میان افراد سرشناسی که در جشن پیروزی اوباما در شیکاگو شرکت کرده بودند و شادی خود را از پیروزی کاندیدای محبوب شان نشان می دادند، به غیر از اپرا وینفری – مجری موفق تلویزیون آمریکا – اشمیت نیز دیده می شد.
دقیقا یک هفته بعد از این واقعه، اوباما اشمیت را به عنوان مشاور اقتصادی خود انتخاب کرد.

اوباما پس از تشکیل کابینه و آغاز کار دولتش هم به استفاده از گولگرها در امور کاری اش ادامه داد. به طور مثال اندرو مک لافین را به سمت مدیرفنی خود منصوب کرد و به کمک او تیم تحول فناوری ریاست جمهوری را تشکیل داد.

در این زمان بود که شایعات مربوط به انتصاب اشمیت به عنوان یکی از افراد کابینه بالا گرفت و وی تمام این شایعات را کذب خواند. اما در عوض اعلام کرد که بعدها پیشنهاد انتصاب انجمن مشاوران علوم  فناری اوباما را خواهد پذیرفت.
۲۰ ژانویه ۲۰۰۹: میهمانی با شکوه


جشن پیروزی اوباما در انتخابات با حضور ۳ میلیون نفری مردم که در هوای سرد منجمد کننده در جلوی سالن ملی گرد آمده بودند و به سخنرانی وی گوش سپرده بودند، در تاریخ واشنگتن ثبت شد. در همین شب بود که گوگل دست به کار عجیبی زد و یک میهمانی خصوصی برای اوباما برگزار کرد که مهمان های آن را افراد سرشناسی چون گلن کلوز، یواخین فونیکس و بن افلک سه تن از بازیگران مشهور هالیوودی تشکیل می دادند. گوگل به جای گرفتن حق شرکت در این میهمانی، به این افراد پیشنهاد داد که هر نفر پشتیبانی مالی ۵ سازمان غیرانتفاعی را به دست گیرند.
Google Serch اوباما و گوگل؛ یک داستان عشقی
بهار ۲۰۰۹: استخدام گوگلرها

اوباما در بهار امسال شروع به استخدام کارمندان گوگل کرد که به محبوب ترین شرکت فناوری وی تبدیل شده است. به طور مثال کتی استانتون (Katie Stanton)، مدیر توسعه تجاری گوگل را به سمت مدیر مشارکت شهروندی انتخاب کرد و مسوولیت فراهم آوردن زمینه دسترسی شهروندان به مراحل کاری دولت را بر عهده وی گذاشت و سونال شاه (Sonal Shah)، بازوی امور بشر دوستانه گوگل را برای سمت مدیریت نوآوری اجتماعی تعیین کرد تا بر سرمایه گذاری های فدرال در بخش سازمان های غیرانتفاعی نظارت کند.

اما با افزایش حضور گوگل در دولت آمریکا، نگرانی منتقدان بالا گرفت و آنها اعلام کردند که این کرگدن فناوری دارد در امور دولت دخالت و اعمال نفوذ می کند.

گوگل هم با رد این مساله در بیانه ای اعلام کرد: ما برای کسب موفقیت در واشنگتن به روابط دو سویه با دولت نیاز داریم و از سال ها پیش برای تقویت روابط مان کار می کنیم.

ترجمه: نسترن صائبی

منبع: Fortune



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد