امیروزسافت, دانلود رایگان نرم افزار و مقالات تخصصی پیراپزشکی . . . amiroozsoft

دانلود سریع و معرفی نرم افزار و مقالات تخصصی پیراپزشکی

امیروزسافت, دانلود رایگان نرم افزار و مقالات تخصصی پیراپزشکی . . . amiroozsoft

دانلود سریع و معرفی نرم افزار و مقالات تخصصی پیراپزشکی

چرای انجام نشدن ازدواج موقت در ایران و مشکلات و مسائل در ان چیست؟


    نخست باید توجه داشت، مسأله ازدواج موقت باید به گونه ای باشد که زندگی آینده و دایم را موجب اختلال نکند، لذا انجام چنین کاری باید در ارتباط با خانم هایی باشد که مراحلی از زندگی را طی کرده اند و با ازدواج موقت آینده آنان به خطر نمی افتد. ازدواج موقت کسانی که از نظر غریزی تحت فشار هستند با چنین خانم هایی اشکال ندارد. آن چه از نظر شرعی نیاز به اجازه پدر و از نظر عرفی قابل پذیرش خانواده ها نیست، ازدواج موقت با دختران جوانی است که امید به تشکیل زندگی و کانون گرم خانواده سالم و صمیمی هستند.
      علاوه بر این که ترویج بحث ازدواج موقت در جامعه گذشته از این که آمار ازدواج دایم را چه بسا پایین بیاورد. بیشتر دست آویز مردان زن دار و سست شدن بنیان خانواده ها می شود تا جوانان مجردی که تحت فشار غریزی هستند، زیرا بیشتر مردان متأهل و کسانی که سنی از آنها گذشته هستند که دارای امکانات و پول و پیگیری این گونه امور می شوند.
      دوست گرامى اگر چه ازدواج موقت شرعى بوده و حرام نیست، لیکن در جامعه ما به دلایل فراوانى رواج ندارد. بنابراین نظر کارشناسی ما این است که سعى کنید ازدواج دائم داشته باشید. البته امکان دارد بگویید شرایط آن را ندارید. ولی تجربه ثابت کرده اگر توقعات را پایین آوردیم می توان شخصى را انتخاب کرد که شرایط شما را درک کند و چند مدتى به صورت نامزد رسمى و شرعى باشید و از یکدیگر لذت ببرید و بعد که شرایط مهیا شد رسما زندگى مشترک را آغاز کنید.
       به دلیل این که صیغه در کشور ما جایگاهى ندارد معمولاً افرادى که این عمل را انجام دهند به نوعى مورد سرزنش واقع مى‏شوند. بنابراین اگر خودتان در آینده بخواهید ازدواج دائم داشته باشید با فردی که قبلا تجربه ازدواج موقت داشته است چه نگرشی خواهید داشت؟ آیا به عنوان یک نقص براى وی مطرح نمی کنید!
       افرادى که در دوران جوانی اقدام به ازدواج موقت می کنند معمولاً به امید ازدواج دائم این کار را انجام مى‏دهند و عمدتا مشکل‏ساز مى‏شوند. مثلاً بعد از ازدواج با شما انتظار دارند مانند ازدواج دائم شما او را رسما به اقوامتان معرفى کنید یا مى‏خواهند بچه‏دار شوند و... که اینهاخود مشکلات عدیده‏اى به وجود مى‏آورد و افرادی هم که به چنین امیدی نیستند مشکلات دیگری نظیر مخفی بودن و دلهره برملا شدن و... را به دنبال دارد.
       در ضمن همان مقدار پولى که باید هزینه ازدواج موقت کنید مى‏توانید به عنوان مقدمات اولیه نامزدى استفاده کنید واز مشکلات بعدى در امان باشید.
       باز هم تأکید مى‏کنم ازدواج موقت از نظر عرف پسندیده نیست ولى در شرع مطرح شده؛ به هر حال موقعیت کنونى جامعه را باید مد نظر گرفت.



بقیه در ادامه ی مطلب

برای بهتر باز شدن بلاگ توصیه میشود که از مرورگر fire fox استفاده شود

البته متعه (صیغه) و نیاز شدیدى که جوانان به آن دارند از مسائل بسیار مهمى است که باید موانع روانى و اجتماعى آن را شناخت به نظر ما مانع اجراى این سنت پسندیده در جامعه ما رسوبات فکرى غلط و جاهلانه و هم چنین تبلیغات سوء غربى‏ها و عوامل آن در گذشته وحال است. تردیدى نیست که باید راه صحیح و معقولى براى ارضاى غریزه سرکش جنسى براى جوانانى که تا مدت‏ها قادر بر ازدواج نیستند وجود داشته باشد. گرچه آحادى از جوانان ممکن است به درجه‏اى از تقوا رسیده باشند که در سخت ترین شرایط نیز خود را حفظ نمایند ولى اکثرا در چنین وضعیتى نیستند. بنابراین متعه با حفظ شرایط خود آن می تواند راه مناسبی براى ارضاى سالم این غریزه تلقی شود. امیدواریم با برنامه‏ریزى هایى که براى جوانان در کشور صورت مى‏گیرد موانع روانى و اجتماعى این مسأله از سر راه آنها برداشته شده و آنان بتوانند به صورت مشروع غریزه خود را ارضاء نمایند.
      لازم به ذکر است نکاح غیر دائم، داراى شرایطى است که در رساله‏هاى عملیه ذکر گردیده است؛ از جمله آن که دختر باکره تنها به اذن پدر مى‏تواند نکاح غیر دائم انجام دهد. با این همه اگر بخواهیم مصالح جامعه و خصوصا دختران جوان و آینده آنان را در نظر بگیریم، باید گفت که در شرایط کنونی، ازدواج موقت به هیچ وجه به صلاح دختران جوان نمی باشد، از این رو تأکید می شود از فکر ازدواج موقت در شرایط و موقعیت فرهنگی، اجتماعی جامعه امروزی بیرون بیایید و برای کنترل غریزه جنسی یا با کاهش توقعات و انتظارات در صدد ازدواج دائم باشید و هرگز نباید تصور کرد که ازدواج دائم با شرایط کنونی دانشجویان (نظیر تحصیل، مشکلات مسکن، اشتغال و ... ) قابل جمع نمی باشد، بلکه با انتخابی دقیق و تشریح شرایط برای خانواده ها و کسب موافقت آنان می توان دوران عقد را تا فراهم آمدن شرایط، طولانی نمود و از این طریق هم به نیازهای روحی و عاطفی خود پاسخ داده و از افتادن در دام انحرافات جلوگیری کرد و هم عزم و اراده خویش را برای تلاش مضاعف و جدی برای فراهم نمودن شرایط مصمم نمود.
      البته راه دیگر این که، با راهکارهای عملی به طور موقت آن را کنترل کنید و پاکی، عفاف و پاکدامنی خود را حفظ کنید که مطمئنا در این دوران سخت و مشکل آفرین پاداش و ارزش جوانانی نظیر شما در حفظ عفت و اجتناب از گناه بیش از هر زمان دیگر است.



با امیروزسافت amiroozsoft هم سر گرم شوید و هم به راحتی فقط دانلود کنید


به قول معروف: تا مارو دارین سرگرمی و دانلود کم ندارین.
حتما نظر بدین تا در راستای پیشنهادات شما معایب خودمونو برطرف کنیم
با تشکر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد