امیروزسافت, دانلود رایگان نرم افزار و مقالات تخصصی پیراپزشکی . . . amiroozsoft

دانلود سریع و معرفی نرم افزار و مقالات تخصصی پیراپزشکی

امیروزسافت, دانلود رایگان نرم افزار و مقالات تخصصی پیراپزشکی . . . amiroozsoft

دانلود سریع و معرفی نرم افزار و مقالات تخصصی پیراپزشکی

نقش اراده در موفقیت انسان و مثبت اندیشی و تاثیر آن بر زندگی




اراده به معنـای خواستن است بنابراین نفس اراده انسان را به جانب سعی و عمل کشانده و بر تهیه مقدمات وادار می نماید در نتیجه هر دشواری تا حــدودی آسان و تحمـل زحمـت امکان پذیر می گردد.


نسبت پشتکار با دست آوردهای طبیعی مثل نسبت اراده است به قابلیت ها. همانطوریکه شخص هر قدر قابلیت انجام کاری را داشته باشد تا اراده انجام آنرا ننماید به انجامش موفق نخواهد شد به همانگونه نیز هر قدر انسان صاحب علاقه، هوش و ادراک باشد تا توانمندیهایش با پشتکار و تلاش همراه نگردد ثمره ای حاصل نخواهد گردید.


اراده نیرویی است که انجام کارها را سهل و ممکن می سازد. انسان ورق کاغذی نیست که آب رودخانه او را به هر جایی که بخواهد بکشاند بلکه شناگری است ماهر که با دو دست اراده و اقدام


به عمل در دریای بیکران  عادت به سمت هدفی که دارد امیدوارانه حرکت می کند بنابراین اساس امید پشتکار است، یک شخص فعال و با پشتکار هیگاه در مقابل ناملایمات و شکست ها خستــه و فرســوده نمی شود.


با وجـود امید تحمل مصایب و سختی های زندگی برای انسان قابل پذیرش می گردد و بدبخت کسی است که آرزوهایش زیاد و تلاشش اندک است.



مثبت اندیشی و تاثیر آن بر زندگی



«به خودتان ایمان داشته باشید، تنها نبض این کلام استوار می تواند

تمام توانتان را به حرکت درآورد.»

امرسون

خودپنداره و تصویری که ما از خود در ذهن مجسم می کنیم راهنمای اصلی عملکرد ما در زندگی است. اگر این تصویر را تغییر دهیم شخصیت و طرز رفتار ما تغییر خواهد کرد. مغز ما درست مانند یک کامپیوتر است، شما از ورودی رایانه هر چه وارد کنید باید انتظار داشته باشید که خروجی شما از همان اطلاعات ورودی نتیجه شده باشد. بنابراین اگر ما اندیشه های منفی را وارد مغز خود بنمائیم مغز آنها را مانند یک فرمان می پذیرد وقتی شما به این نتیجه برسید که ناتوان و شکست خورده اید مغز شما این برداشت را فرمان تلقی کرده و به همه اعضای بدن شما از جمله غدد، دستگاه گردش خون، تنفس و سیستم حرکتی فرمان می دهد که خود را با فرمان شکست تطبیق داده و مطابق آن عمل کنند و این پدیده شما را وارد یک حلقه معیوب نموده که نتایجی دائماً بدتر و بدتر برای تان حاصل می کند. در حالیکه پیروزمندان با دادن فرمان پیروزی تمامیت وجود خود را به سمت پیروزی نشانه می روند.


شاید بتوان گفت که رایانه عبارت از سطح نیمه هوشیار ذهن است که دستگاه کنترل خودکار بدن ماست و اعمالی مانند کنترل تنفس، ضربان قلب و جمع کردن اطلاعات در بانک حافظه را برعهده دارد. اطلاعاتی که به حافظه رایانه داده می شود همان جا نگه داری شده و هیچکدام از حافظه پاک نمی شوند. در مورد انسان نیز دانشمندان ثابت نموده اند که با تحریک سلولهای مغز، سال های گذشته با همان شدت و با همان صداها، رنگ ها و بوها مجدد زنده می شوند. در هر لحظه از زندگی برنامه ای به رایانه خود می دهیم که به نفع یا ضرر ما منجر می شود.


دانشمندان اتفاق نظر دارند که سیستم عصبی انسان نمی تواند فرق بین یک رویداد واقعی و تخیلی را بطور روشن و با ذکر اختلافات جزئی آن ها بیان کند. بسیاری از تصمیمات روزمره ما نه براساس حقایق و واقعیات بلکه براساس اطلاعاتی گرفته می شود که رایانه ما آن ها را بعنوان اطلاعات حقیقی به ما تحویل می دهد درحالیکه بسیاری از این اطلاعات توهمی بیش نبوده و تنها تفسیری غلط از حقایق هستند که در نتیجه منجر به تصمیم گیری از حقایق خواهد شد.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد